kini , aku mula bahagia.

salam.(reti aku bg salam rupenye..hehe)
starting with just a simple question..

"ape perkara yg mengindahkan serta menggembirakan korg currently?"

byk kan..?
tp ape yg plg..?
dan yg current.
aku xnak yg dari kecik la.
dari dalam rahim la.
tu semua da lepas.
hehehe

bg aku , ade 2, 3 perkara yg menjadikan cuti kali ni indah.
malah aku boleh katekan cuti sem ni adelah yg plg best stakat ni.

bwh ni semua adelah faktor2 yg membuatkan aku mngeluarkan statement tersebut :

1)komputer + streamyx


-nak bg name la kat pc ni , nak bg name ape ea..?hehe-


-ni benda ni berhantu ni..hati2....-

2 benda ni la yg aku akan guna start bgun tido sampai aku tido balek.
komputer tu da lame ade.tp lcd nya baru.makanya , bertambah kaseh la aku padanya.
yg streamyx tu plak baru masuk.
mnggantikan broadband yg usang itu.(ceh padahal baru lg)hehehe.
ko bygkan , dgn adenye 2 benda ni ,
mau xsenyum lebar ko sampai mampos.haha
mmg xbergerak aku dari kerusi tu.


2) bisnes + belajar = FCPO (futures crude palm oil)


-chart umpama ular kena palu...~~~-

ha , ni benda baru dlm idop aku.
even aku ade belajar 1 subjek yg diberi nama " option n futures " sem lepas ,
tp ianya xla berapa menarik malah xmemberangsangkan lgsung.
dgn purata aku fail kedua2 testnye dgn jayanya.
tp itu semua sblum aku mencubanya sendiri (da mcm buat testimoni produk sendayu tggi lak).
bila da cube , pehg.
aku rase mcm da maen game dota da.gian bukan maen lg.
mmg baru blajar.jd adatla ade untung rugi.
tp aku blajar la dari sehari ke sehari.
benda ni membuatkan aku seolah2 bekerja.
dan benda ni menambahkan kwn aku yg sedia ada.


3) kereta2 ku .


-1,2,3 kereta berlari , manakan sama si kereta rosak...sambungg..-

ni yg ketiga.yg wat kan aku merayap xingat rumah dibuatnya.
mmg dari dulu da ade keta.
tp ade 1 ketika tu , ade 1 kete je tok family aku.(ade yg rosak la , itu la , inila).
korg bygkan , cmne nak keluar kalu 1 kete..?mak ayah aku keje.mmg guna keta.
jd aku kat rumah ni mmg benak abesla.
tp baru2 ni ayah aku tmbah beberapa bijik keta.
sng la sket nak mrayap.fuhh..syukur.

sape kate merayap xperlu..?
gila ko.aku da sepanjang hari ngadap komputer tu ,
xkan malam aku nak ngadap lg benda tu.
mlm la aku kuar merayap mencari serta menggali rahsia kehidupan..hehehe(mcm jht je kan).


4) BB ku


-benda ni da lama aku idamkan..sejak mngandungkan anak pertama lg..hehehe-

ni pon baru aku miliki.
da lame nak merasa pakai natang ni.
baru la merasa.
itupun atas jasa baek ayah aku.(padahal aku paw die).
jd dari bgun sampai tido ,
keje aku maen natang ni la disamping natang2 yg laen tu..hehe..

5) family dan rakan2 ku.

ni bukan yg last antara semua faktor diatas.
aku saje letak di bwh.
aku susun semua ni pon bukan ikot ranking ke ape.random je.

family aku sgt bahagia skrg ni.
aku rase senang hati.senyum2.gelak2.semualah.

kwn2 pon ok2 je.
aku gelak2,senyum2 , semua jugak.

dgn adenye faktor ini dan ditambah dgn faktor2 yg laen tu,
maka terciptalah 1 formula kebahagiaan dlm idop aku skrg ni.

kira rumus die lebih kurg cmni :

faktor1 + faktor2+ faktor3 + faktor4 + faktor .... = bahagia

ok.fhm semua adik2..?
hehehehe

jd aku harap , semua ni akan terus menceriakan idop aku.
dan idop korg jugak k.

sekian.
salam

p/s : senyum , gelak , ketawa .....syukur atas rezeki dan kurniaanMU .aminn.

0 comments: