rayaan

raya..
ape yg akan jd perkara utama jika ia berkenaan raya..??
kueh..baju raya..hias2 rumah..balek lg..
mcm2 la..

tahun ni aku biasa2 je..
persiapan raya ala kadar..
xspt yg lepas2..

baju melayu sepasang..beli yg siap nye..
seluar 1..
baju kemeja 2..
tu je..
no kasut..
no selipar...
no songkok..
ala kadar la tu kan..??

raya taun ni mama aku x cuti..
raye kedua baru cuti..
jd raya 1st balek umah nenek belah abah aku kat kg melayu,jb.
balek hari , coz mama keje malam.

raye kedua baru balek perak.
aku drive coz kaki abah injured.
pnt la siak..lg2 bile abah ckp "bwk 110kmj je"..
aduh..tekanan..
aku da la biasa memandu pada kelajuan pesawat pejuang.

kat kg xde pe yg lainnya..
lepak2 ngan sedara2..ngorat awek2 kg..(jgn mrh yea..hehe)..
just kali ni aku lepak umah pakcik sedara dan 1st tyme aku merasa air tongkat ali ori punya..
tingtong kepala aku selama 2 hari..
nasib bek tingtong je,,
hehehe

mase kat kg tu aku sempat kecek kete pakcik aku tuk di lego kan..
dan berjaya..
jd abah aku terpaksa mengorbankan duitnya utk membeli kete tu..
hehehehe
kete murah je..
ford laser tx3 je..tp yg penting enjin dohc 2.0 , disk brake depan blakang.

raya ke 4 aku da balek melaka..which is semalam..
bwk kete ford tu..
pnt bai..

sesampainya ke melaka ,
ptg hingga malamnya aku penuhi ngan aktivit2 bermanfaat...
antaranya melepak di mbmb , lepak kedai makan , lepak mengumpat2, dan berbagai2 lg..
kul 2.30 pg baru pulang ke rumah ..
pastu bergayut lg..sampai kul 4.30 pg lebih kurg..

ni baru bangun..
nak kena g kedai hardware nak beli reiling..(aku xtaw ejanya btl ke x)..
sbb nak pasang langsir..
hehehehe

jd kepada semua yg mngenali ,
selamat hari raya aidilfitri ,
maaf zahir ..
batin tu kalu ade gak , maaf la jugak..
pastu , sape nak duet raye ,meh dtg umah..tp alamat cari sendiri la..hehehe
tp duet dari korg aku nak k..
sekian..

2 comments:

zul said...

turun jb xroger aku pun...

.::.miraeiya.::. said...

org kg melayu?? hmm kami juga... ehheheeh