FINAL DESTINATION..??

Semalam jumaat 19/2/09,ketika aku dan rakan2 sedang enak bermain komputer,aku degegarkan dengan panggilan misteri daripada lelaki yg tidak dikenali yang meminta pertolongan aku...
beliau memperkenalkan dirinya serbagai mukhsin..
aku berfikir sejenak..
aku kenal ke org bernama mukhsin..
setelah menghentak kepalaku di bucu meja beberapa kali,baru la aku ingat,
mukhsin tersebut adelah sahabat baekku...
hahaha...
buduh...
erm..sambung balek...
die col,dier mintak tolong..
katenye dier terlibat ngan kemalangan...ala...exident bak kate omputeh tu...
aku pown shock la kejap...
rase mcm bermimpi...
aku pown terjun la dari tingkat  3 kolej tok memastikan aku ni tak mimpi..
bila da jatuh n jejak tanah,aku sedar bahawa aku bukan bermimpi..
hahaa..
aku pown mintak detail dari mukhsin spt tempat dan keadaan..
aku pown pgla kuar ngan acap..
sesampai sahaja aku di post pengawal,guard tua yg jaga tu xnak bg aku kuar..
katenyer aku da lebih waktu yang dibenarkan (ketika itu kul 11/45p.m)..
aku cakapla aku emergency,kwn exident..
guard ckp xblh gak..kna ade surat pelepasan dari R.S (resident staff@warden)..
aku bukan maen berbulu dibueknyo..
kalu la mak die yang exident,aku rase bukan stakat surat xsempat mintak,seluar pown xsempat pakaila..
kdg2 aku bengang ngan guard2 ni..
mmg btol undang2 telah dicipta..
tp ia dicipta oleh manusia..
bila keadaan biasa bolehla follow..
tp bila da mcmni...da emergency,gune la budi bicara bangang...
sebab tu la ko jd guard je..xjd pengarah...
aku tiada niat menghina,tp itulah realiti sebenar skrg ni..
hurm..
berbalik pd exident td,pas patah balik tok dptkn surat pelepasan,aku pown kuarla..
tp malangnya,exident tu da settle..
dari cerita yang didengar,2 kereta yang outing pada malam tu..
kete yang dipandu male dan bamee..
kereta male just spinning je...kete bamee masok paya..
tp semua dalam kereta selamat...kereta pown da kna tow mase aku sampai tu...
gambar pown xsempat snap..
tp xpela,Alhamdulillah la..
ok..kisah tu da settle..
ni kisah lain lak..
pas jemput mukhsin dan rakan2,mereka pown ajak aku ke stesen minyak shell yang berhampiran stesen bus segamat tok isi minyak then nak g lepak makan...
semasa hampir sampai di stesen minyak shell tu,kitaorg terdengar bunyi decitan (tayar spinning)..then bunyi dentuman...ketika itu pukul 1 pagi lebih kurang..
aku nag diaorg da cuak da...
bygkan 2 kemalangan pada 1 malam...selepas mereka mengalaminya..
aku plak da rase mcm tengok citer final destination lak..haha
kitaorg park kete kat shell tu then bergegas mencari bunyi dentuman tu..
kitaorg nampak 1 kereta perdana yang dipandu sekeluarga india telah exident di stesen minyak esso berseberang dengan shell tersebut..
dan kitaorg adelah org pertama yang tiba disana..
kereta tersebut mungkin terlebih lajak kau dilihat dari keadaan kemalangan tu..sebab sebelum esso tu ade 1 selekoh yang agak tajam dan sering menjadi tempat layan lap bg rakyat segamat..
kereta tersebut berada di atas tempat repair kereta yang selalunya ade kat setiap stesen minyak..
acap dan bikon antara yang membantu..chayok la korg..hahaa
senang citer korang tengok gambar ni :

penerangan :
1.mcmni la lebih kurang posisi kemalangan tu..bomba lambat sampai..org da kuarkan da 3 org tu..tggl yang tersepit je..ape2pown,goodwork..
2.bomba ngah cuba kuarkan mangsa yang tersepit..aku tolong amek gambar je..
3.gadude dan rakan2 meminta aku snap pix diaorg sbg kenang2ngan..biol je..
4.ini la bombanya..
5.mcmni la keadaan keretanya..aku pown konfius mcmana keretanya boleh naek atas benda tu then rempuh dinding sebelah..kalu rempuh dinding bahagian depan aku boleh terima lagi..

kesimpulannya,jgn lupe tengok citer final destinantion semua siri...supaya menjadi panduan semua..haha..
jgn bwk kete laju2 kalu xreti bwk laju (ape aku ckp ni..??)..
lastly,kalu nak jalan2 ajak la aku sekali..haha..
chiow..

0 comments: