AWAS!!PERINTAH BERKURUNG

awas..!!
anda dikurung mcm burung di atas..
adei..
cmane nak mulakan bicara ini..
nak nangis tp kalu pc kna air nanti rosak lak..
xnangis sedey lak..
huuuuuuuuu....

apela malang aku ni..
kalu kutahu..
xkan aku lakukan semua onar ini...

cmni citernya..
baru2 ni ak telah melakukan kesilapan atau kesalahan yg melampau..
dan ia telah mencabar kredibiliti ayah aku sbg sorg ketua..
aku pown xtahu la knp bodo sgt aku ni ley lak wat semua ni..
buat ape..itu rahsia..

tp yg penting..
seluruh hak2 keistimewaan aku sbg manusia telah ditarik beserta dgn notis 24jam..
adei lg..

aku digrounded buat kali ke 3 spanjang penglibatan aku dalam dunia bermasalah ini..
dan ini adelah grounded kali ke 2 spanjang aku bergelar mahasiswa..
hahahaha
mcm bangga lak..tp sedey ni..

siak..
cmane la aku nak pohon pengampunan dari baginda ayahanda aku ni..
nak ckp ngan die pown aku tergagap2..
inikan nak berborak dalam situasi ini..
terpaksala aku nyayi lagu bunkface-situasi...(dgn background lagu tu)..

aku harap cepatla cuti ni berlalu..
aku nak balek kampus..
dlm situasi mcmni la baru teringatkan keindahan kampus tu..
adei..

acap..ayahanda kite agak serupa kebengisan nya..
marilah kita berdondang sayang bersama meratapi kemurkaan ini..

p/s : ayahanda ku..maafkan la anakanda mu ni..sesungguhnya daku mnyesal...

9 comments:

annur razali said...

welcome to the club wahai dion,

ku telah di-grounded sijak pe-tengahan cuti sehingga sikarang,

ukor lilit 5oo meter dawi rumah ja yang di-benar-kan,

pengecualian hanya pabila ade driving lesson, sades,

untok menghibokan ati yang duka, ku chepta karaoke shendiwi di bilek, open lagu kat youtube dan setat melalak,

null,

mungken sikarang marahnya bilom reda,

papepon mohon anda beghumbira ya dion,

chaiyok! :)

dan ku juga mewhindui sigamat, tak saba menunggu pulang

BadekGonzalez said...

xpe..
hang rilek je..
mana ada bapak xsayang anak maa..
ada sebab die wat gitu..
lagipon,lu yg wat silap kan..
xpe..
sem baru dah dekat..
naek sem nnt,liarlah seliar nafsu binatangmu...
haha

IM GLOBAL MELAKA said...

to noe :
hahahaa..
500meter ea..??
aku lg dahsyat..
kna ade umah 24 jam,
apetah lg untuk kuar 1cm dari pintu umah ini..
hahahaha..
naseb bek diri ini berpengalaman dalam upacara menyelinap keluar ..
jd kalu ade peluang je lesapla diri ini tanpa disedari seisi keluarga..hahaha

IM GLOBAL MELAKA said...

to badek.:
iyea..
aku tau..
jd aku hanye mnunggu tibenye sem baru untuk melunaskan nafsu liarku ini..
hahaha

Bonbon Chaud said...

alah cian kena grounded...tu lh buat onar lagi,pergh...sekejap ajer tu ayah mrh kan kamu,jgn risau lh mrh tu tanda syg,coz ayah care dgn aper yg dion lakukan,jgn lh nk sedih...kalu lelaki menangis kelakar lh...baru teringat kampus konon,mrh ayah tu x lama coz dion kan anak die,ibubapa sygkan anak nyer mcm sygkan nyawa mereka tau,jgn buat mereka risau lagi,sng citer jgn buat mslh lagi...be good boy...haha...

Anonymous said...

dion relax la... parents yg marah kat anak, sebab nak tegur kesalahan anak tu mcm baja utk pokok..

maybe u should say sorry to ur dad b4 its too late..

^_^

King Of Single said...

haha da kena tu lg mau menyelinap kuar lg ye dion..

t kantoi...
lg truk ko kene ngn ayahanda tersayang tu

tu r len kali berigat sblom wat..sendri cri pasal..sape suh kan huhu

sabar je r ye dionzo oi...n_x

Ninja Padang Kota said...

komen untuk entry kau ni, aku dah post kat blog aku,.

tengok2 ah. :)

IM GLOBAL MELAKA said...

to bonbon :
hahaha,,
aku baru nak nangis..
tp acap da wat aku gelak da ..
jahat acap ni..