DELUSI

sedikit persoalan..
ape yg korg wat jika masalah dtg menimpa2..??
lari ataw hadapi..??

bagaimana jika korg xdpt lari dan xdpt hadapi ia..??

bagaimana jika korg menghadapi situasi yg sgt mnyedihkan dan merungsingkan..
dan korg rase amat tertekan hingga melakukan tindakan yg kurg beretika..??

sperti ini..??


kesunyian dan kesedihan membunuh

dan korg terus bersedih dan bersedih..
tanpa mnyedari bahawa org yg korg perlukan ..
sebenarnya berada bgitu hampir dgn korg..

kite mencari tanpa menyedari bhw ia ade bsama kita slama ini

penuh prsoalan bukan..??
aku telah melakukan pelbagai kesalahan dan kesilapan dalam hidup aku ni..
dan kdg2 aku xpasti samada tindakan yg aku ambil tu btl ataw salah..

tp..

bolehke manusia spt aku ni diberi kemaafan ..?
ataw harus dihukum atas kesilapan dan kealpaannya..??

sehingga kini..
stelah berjuta onar telah aku lakukan..
beribu dosa telah aku laksanakan..

aku masih bersyukur..
krn masih ade someone yg masih percaya pd aku..
dan terus memberi aku peluang kpd aku..
sedangkan aku ni xlayak untuk sebarang peluang darinya..
tp aku pasti dia lah insan yg akan merubah aku..
yg akan membantu aku menyelesaikan kerumitan hidupku ini..
dan aku berharap Tuhan tidak akan memisahkan aku lg darinya..
krn aku bnr2 ikhlas dan tulus..
aku perlukannya lebih dari apa jua didalam diri ini..

dan aku berharap aku xkan mngulangi kesilapan2 dan dosa2 ku lg...
kamu semua bantulah aku..

kepada si dia..
ucapan terima kasih dariku..
dan aku akan pastikan bhw diri ini..
tidak akan pernah putus untuk berterima ksih padanya atas semua ini..

p/s : berdoa agar cepat sembuh.amat risaukannya.


17 comments:

norzila musman said...

dion..jgn slhkn diri kamoo...
stiap org x lari dr wat kslhn..

jgn cedih2 eik...
:)

norzila musman said...

dion..jgn slhkn diri kamoo...
stiap org x lari dr wat kslhn..

jgn cedih2 eik...
:)

SaiyidahAisyah said...

huii.
deep je bunyi nye
gamba mcm dalam campus je.
dasyat ko mengammbil gambaq hehh.
hhuu.
sape kah gadis itu?
takpe2.
people mmg lyak dapat peluang kedua.
dan gunakan lah peluang itu dengan sebaik2 nyaa okepp. ;))

eKyN said...

dari tgkap bilik aku..
npak kolej korg,,,trang ngn wane oren tu

pelepasan pertama
mmberi peluang kedua..
hargai peluang yg ade...
kerana xsemua orang bpeluang dpt pluang sterusnya...
ALLAH mmilih insan trpilih untuk di uji..
xsemua manusia trpilih cam yg ko ade ni..

n_n

rahmat said...

dionn..
abg phm.
abg maafkan kmu k.
tp len kali jgn bwat lg tau.
awwwww~
haha

dionzo de sauza said...

to zila :
owite..
thanx tok nasihat itu..

cube bergembira...hee

dionzo de sauza said...

to saiyidah aisyah :

deep ke..??
truly madly deeply..hehehe

dahsyat amek gmbar..??
biasa2 je..
mane cambest , snap je..

gadis tu adelah..jeng..jeng..jeng..
rahsia..

insyaallah sdg cube memberi yg terbaik..

dionzo de sauza said...

to ekyn :
dari tgkap aku nmpak mesjid je..hehehe
tanda2 org beriman..hahaha

erm..harap2 ini adelah pelepasan terakhir..
dan akan hargai peluang ini sebaiknya insyaallah..

dionzo de sauza said...

to laici :

adek pown paham bang...
t kite rujuk balek ea..
siak ko..

-Choco- said...

Dear dion,

Erm dont ever ever give up evrytime u hav a probs ok.
even its very big n hard to handle it.

Its normal in our life as human.
Allah akan sentiasa menguji kita sebab DIA sayang kat kita.
DIA nak tgk sejauh mne kita boleh tahan dan igt kat DIA.
Kalau tak syg,DIA takkan bagi kita masalah.

So just sabar n sabar.
Insyallah masalah tu hilang ok.

p/s:
1. jgnla wat aksi xtreme cmtu wahai Dion.kalau dh tergolek dog t kang susah! haha.. dah la terang mcm kindergarten.haha.

2. nampak kamu di benteng td.hehe

Love, choco...

aYiP said...

tu gambar orang mengecat la
kalau kau tak smepat letak du a kaki dah bocor atap tu
wahahaha

chill bro
the second chance will make u more realize what the life is
to love and make love

nama pesakit:are_moizz said...

oh dion jgn sdih lg..
kn abg dh ckp jgn gtl nk wat onar dan dosa..
kn dh sdih..
xpe..abg ade utk trime kamu..
meh sni meh..
abg dh lame maap kn kamu..
haks5

ijad said...

selesai lah masalah dengan bijaksana..

dionzo de sauza said...

to choco :
hehe..
harap2 semua ni berkekalan..

p/s :
1)xbuat aksi tu..semua aksi tu mggunakan pelakon berpengalaman..

2)nmpak kat benteng ke.,.??yeake..??kamu yg mane 1..?

dionzo de sauza said...

to pakau :
mmg la ..
aku pown xnak la pnjat atap tu..
hhehe

thx dude..

dionzo de sauza said...

to are_moizz:
pg mati same ko..hahaha

dionzo de sauza said...

to ijad :
insyaallah..