masa lalu ku

ade sumone tanye aku..
ttg aku mase dulu2..
ttg mase laluku..
ttg zaman kanak2 ku..

she wonder...
cmane rupenye dion mase kecik2..
adekah rambutnya spiky mcm skrg..
adekah die pakai spek dari lahir..
adekah namenye dlm sijil kelahiran adelah dionzodesauza bin ishak...
ataw adekah die setembam ini ketika kecilnya..

aku yg kini korg lihat..
adelah berbeza ketika lahirnya mahupun kecilnya..


-3 jejakawan jelita-

dulunya insan yg bernama dion adelah spt ini..


-abg syg adek2...hehehe-

dan aku rase ,
mmg dari dulu aku suke bela rambut panjang..
yg membuatkan para pak guard di uitm menjadi bengang dgn ku..
ini buktinya..


-kalu kat uitm aku wat cmni..bukan stakat kna saman , boleh kna dismiss ni..-

dan aku rase gak..
minat aku kpd telefon ataw handphone..
mmg dtg sejak kecik lg..


-dulu pakai tepon umah je-

dulu aku rapat ngan sibling aku..
tp skrg kurg sket..
mgkin msg2 da besar kan..


-aku merindukan saat dahulukala ini-

dan aku just nak gtaw..
walau sejauh mane perubahan aku..
sebanyak mane pown perbezaan aku..
aku tetap aku..
xde duanya..
aku tetap syg Tuhanku..
famili ku..
si dia..
rakan2 ku..
dan semua yg syg akan diri ini..

p/s : perubahan kearah kebaikan adelah yg sebaiknya..

18 comments:

annur razali said...

aku suka kau yang dolu dan yang sikarang,
tiada bias-nya

rahmat said...

adk ko yg bayi tu tgh terbang ke brenang tu dion.
baik ko g chek.
haha

fana said...

hehe...comel nya rambut ko dulu..rambut, bukan ko...

eh..gadget2 sekrg sgt byk sampai ko pun jadi cam gadget dah...transformer yg banyak...

pedah ku ckp nie..haish!

Ummul said...

hahaha..comel2..kecik2 dion nmpk ladies la ngn rambut pjg..

zul said...

style o..yg rmbut pjg tu ko ke? try a wat kt uitm.konfem market kjp..haha

dionzo de sauza said...

to noe
tima kaseh krn mnyukai diriku ini..
hehehe

dionzo de sauza said...

to laici :
adek aku tgh terbang..
ko xtaw ke yg keluarga aku semuanya ade kuasa supernatural..
heehehe

dionzo de sauza said...

to fana :
ko nak ckp aku comel kan sbnarnya..??
kan..??kan..??
hehehe
aku tau kechomelan aku menggugat kechomelan ko kan..??
hehee

dionzo de sauza said...

to ummul :
yea la yang oi..
i je la nmpak ladies..
tp comel kan..??
hehehe

dionzo de sauza said...

to pacak :
bukan skrg aku wat rambut panjang gak ke..??
cuma kini ia panjang kedepan lak..hehe

fana said...

adeh2!

dion sengal....amik lah ko comel...
haish...heehehe..

dionzo de sauza said...

to fana :
haha..
mane ade shengal..

-Choco- said...

Dear dion,
erm muke time kecik cumel gak.
boleh wat jual masok iklan susu.
haha.

tapi wa suke dgn lambut lu r.
rock r!
nk wat tokcang leh?
heheh=P

Love, choco...

SaiyidahAisyah said...

ko bahagia bercinta ehh sug. ko jgn ingat aku tak tau. hahahaa ;p

nama pesakit:are_moizz said...

bro..lu mcm rockers r bro..ha5..
lps ni bleh wat band rockers br ni..ko penyanyinya,dan aku guitarisnya..apa mcm?ha3..

dionzo de sauza said...

to choco :

skrg x chumel ke..??
nak masok iklan susu an pampers la..
buleh.?

dionzo de sauza said...

to saiyidah aisyah :

apekah maksudmu ini..???
hehehe
diam2 sudah..

dionzo de sauza said...

to aremoizz :
xnak aku 1 band ngan ko..
ko ensem sgt..
xmarket la aku t..