ragam manusia

minggu ni ade 1, 2 kejadian yg menarik perhatian aku.

spt yg sedia maklum,
aku tlg family urus homestay.

aku da jaga homestay ni dari tahun lepas.
tp kali ni paling byk kejadian yg manarik perhatian aku.

tempohari..
ade org sewa homestay aku.
mula2 aku ngan abah aku ingat mcm biasa la, keluarga yg sewa.
tp mlm tu aku rayau area homestay aku.
dan ia amat mngejutkan.

sebijik bas berkapasiti persiaran 40 org memarkingkan diri dihadapan homestay.


-sekadar gambar hiasan-

pada tanggapan aku ,
mungkin separuh dari penumpang tu je yg duk homestay tu.
tp keesokan harinya ,
aku diberitahu bahawa 40 org yg naek bus tu ..
dan semuanya disumbatkan dalam umah teres 2 tingkat 4 bilik tu.
siak..
cmane korg ley duk mcmtu ramai dalam umah tu..
mesti mcm sardin cap giant korg tido kan.
bapak la kedukut.


-mesti dieorg tido ini mcm kan-

pastu semalam aku urus homestay lg.
yg ni buat hati aku panas je..

guest nya 1 keluarga yg terdiri daripada ,
1 psangan suami isteri tua (mak dan ayah)
2 pasang suami isteri muda (anak dan menantunya)..

yang wat aku berapi nya si bapak nya.
byk songel a.k.a cerewet tahap dewa..
n bapak dia sampai melaka dulu.

korg bayangkan.
biasanya guest kitaorg dtg melalui tol ayer keroh.
dan aku akan suruh dieorg kedepan sket n tggu aku kat mydin ayerkroh.
dan jarak tmpt tu dari ghumah aku adelah lebih kurg 10 minit perjalanan menggunakan kancil.

dan org tua td tu ,
die call aku ckp da sampai tol.
jd aku bergegas amek kunci ,
bwk keta slajunya menuju ke tmpt mydin tu.
da dkt nak sampai ni.
tibe2 die call lg..

org tua :"mane awk ni, xboley cepat sket.?da lame saya tggu ni "

aku :"ok, maaf.da nak sampai"

lantas aku mematikan perbualan.
bapak r..
xboleh sabar.
ingat aku bwk ferarri ape..

sampai je ,
aku suruh dia follow aku.

sampai rumah,
die mngomel..

"rumah ni jauh la , jalan berbelit2 , kalu saya boleh sesat ni ".

bapak r..
mmg dasar org tua xtau ape2 , tp mulot pedas..
aku nye homestay tu bukan maen bandar lg.
mmg la jauh dari tol pakcik oi..
sbb ko nak wat ape dkt ngan tol tu..
nak melawat tol ke..??
nak cium pipi org2 tol tu..?
umah aku tu dkt ngan bandar n tmpat bersejarah.

ok..
settle..
pastu boleh bantai die borak2..
rupenya dtg dari trganu.

n yg bestnye ,
die benci gile ngan kaum cina n india.
geli katenye.
katenye kat trganu xde cina2 ni.

bapak r..
celah mane ganu xde cina..?

xpela.
da bosan aku chow.
balek umah.
ngah lepak kat umah.
anak die lak call.
minta jemput.
aku jemput la..
anak die ok..xde masalah.
jd settle da ngan dieorg anak beranak.

pastu semalam punye semalam aku tgk wayang..
citer "NINJA ASASSINS"..
aku bagi 4/5..
superb siak.
aku suka dan gumbira lg teruja menuntunnya..
mungkin sbb aku suke genre2 gado2 ni..


-best siak-

kisah 1 puak uzonu (puak ninja)..
puak ni keje dia culik anak kecik pastu bela jd ninja.
cara latihan kejam.
kalu xterer kena hukuman.
kalu cuba lari , mati.

pastu ade sekor ninja ni namanya raizo..
die ni ninja baru yg paling disayangi oleh ayah yang merangkap ketua puak.
kira raizo ni paling hebat la.

pastu die belot dari puak die.
sbb xpuas ati puak die kejam sgt.
jd kisahnya die kena buru ngan puak die.
yg bestnye lg menipunya ,
die sekor bunuh semua puak2 @ adek bradeknya yg buru die.
kira dia sekor je la ninja.
yg lain tu ayam2 je.
hahahaha.

selebihya korg tgk sendirila..
hahaha..

semalam pnt weyh.
pg sampai ptg uruskan homestay.
kul 6.30 abah ajak teman jumpa kwn.
kat taipan kopitiam.
baru bukak kat bowling mitc.
aku pown baru taw ade kopitiam kat situ.
biasa la..
org tua ni borak bisnes je la..
aku termenung je..

da brapa minggu cuti ni.
aku xsabar nak tggu kampus buka.
nak baleeekkk...
nak uitm..
hahahaha...
gile uitm dihatiku....

anyway ,
harap korg enjoy cuti korg seadanya.
ok..??

sekian..

6 comments:

fana said...

hahahaha..

bak aku jaga homestay ko, confirm melimpah lagi duit yg ko dpt...gila best...

hahaha..ya, saya rain...tgk review je dah best...

sabar ye dik, uitm bukak lg 1 bulan...peace!!

Para Jamaludin said...

best kan ninja assasin?
lagi best kalau tengok darah2 yang geli and action semua tu dgn arang.

lagi best. miawww~

-Choco- said...

Dear Mr.Dion,

1. huhuhu. mungkin org tu nk jimat kos so sggup tdo berhimpit mcm sardin.

2. org tua tu mmg t***uut kot! nasib baik anda msh boleh sbr. tahniah! hehe.

3. ninja assassin xtgk lagi. so xblh nk ckp byk. tpi new moon dh. hehehe. Love edward but body, credit to jacob. hihihi.

4. time sekolah sibuk nk cuti, time cuti sibuk nk sekolah. haish budak2 skrg. hahahha=P

* hrmm njoy cuti? so far so gud laa.. lbh byk jd surirumah je:(

Love, choco..

IM GLOBAL MELAKA said...

to fana :

hahaha..melimpah ruah ke poket bpk aku la..
poket aku ni kering..

huhuhu..
t masuk sem mahu kiss pakguard.haha

IM GLOBAL MELAKA said...

to para :

tgk ngan arang adelah mimpi ngeri ..
hahaha..
die kuat mengigit..haha

IM GLOBAL MELAKA said...

to choco :

1.yeah..mungkin.tp jgn la smpai cmtu skali..

2.sabar pown mengenangkan beliau adelah customer..haha

3.aleh..new moon tu gurl2 ske la..ade mamat ensem plakonnya..cube kalu samsul ghau2 yg jd heronya,mesti xtgk punye kan..?

4.nak wat camne..uitm dihatiku..hahaha

*ok pe jd surirumah..barula wanita sejati..haha