kehilangan seorg teman

teman...
ape yg korg ley rungkaikan dr perkataan teman.,.??
berbagai istilah yg digunakan bg mengambarka makna seorg teman,..
menurut kamus dewibahasa oxford fajar edisi ketiga joyce m.hawkins,
teman can be define as "friend ; mate ; companion ; one who accompanies another ; thing that matches or accompanies another"..
bg aku teman adelah sesuatu yg amat unik..xboleh ditukar ganti...
yg sentiasa ade bile aku perlukan..
yg bsama aku ketika susah sng..

knp aku postkan entry berbaur bgini..
krn aku akn kehilangn teman aku sbntar lg...
teman yg byk mmbantu aku,,
die sntiasa ade bile aku perlukan..
dlm menemani aku...aku alpa ttg kesihatan dirinya...
aku lupa kebajikan dirinya...
wlaupown aku da nmpak tnda2 ia kurg sihat..tp ia ttp menemani ku..
dan kini aku terpaksa melepaskanya pergi..
sebentar lg ia akan dimasokkan ke hospital utk dianalisis pnyakitnya..
dan mungkin ia terpaksa dibedah utk mengurgkan seksaan yg ditanggungnya..
kwn aku kata ,mgkin sudah tiba masanya utk aku mmbiarkan ia rehat...melepaskannya..
tp aku kata tidak...
krn aku masih mmerlukannya...
ya..aku mementingkan diri..
kini..
aku bnr2 kesal..
aku xsempat untuk mnyatakan terima kasih padanya slma ini..
terima kasih krn sentiasa ade ngan aku ktika aku perlukan kamu...
ya...lepas ni bila ia sihat..
aku pasti akan menjaganya dgn baek...
itulah temanku..
ia adelah kereta kesayangan aku...
jap g nak antar workshop utk direpair..
...
sekian..

p/s : jgn marah..kereta aku adelah teman ku..kamu bgaimana..??huhuhu

1 comments:

Ninja Padang Kota said...

aku turut simpati dengan nasib kau teman,
jangan lupa bawak yassin ek..