a day of joys and disaster

sabtu 29 march 09 ,
ketika suasana suam2 kuku kaki kat bilik aku..
tibe2 aku dikejutkan ngan satu kejadian..
kejadian yg mngundang nestapa bg sesape yg mngalaminya..
henset aku wat hal wat kali ketiga...
masalah yg same..
"firmware failure"..
siak tok..
ni bermakna aku harus pulang ke melaka tok antar warranty hp ni..
tu lg 1 msalah..
nak blk ngan sape..
xkan sensorg...xjiwng la sensorg..
lalu aku pown wat announcement kat sr tnye sape nk ikot aku pulang..
tp xde respon..
akhirnya kotas dan acap mjd mgsanya...har har har (gelak jahat giler)..
ok..bg memendekkan cite yg panjang lg berjela kami pown btolak dalam kul 8malam waktu sempana riau dan sampai melaka kul 9.35 malam waktu umah aku..
sesampainya ,kmi pown makan2...kat umah aku..bak kate org tua2 "minum kopi dulu.."..hahahaha..
da makan2...aku pown mintak ijin mama ku utk bwk anak dara 2 ekor tu jalan2..
mestila mintak ijin..aku ni anak dara..kalu xmntak ijin t mama risau..hahaha
ok..kami pown gerak la kuar..
first destination...
mestila karaoke d mp..
aku memulakan acara karaoke ngan lagu kekasih gelapku by ungu..(bapak meleleh2 airmata acap mase tu)..
pastu diikuti acap dan kotas dan begitula seterusnya..
pastu abeh dlm kul 11.30 mlm mcmtu..
second destination..
stadhuys..kota merah..
kat situ just amek2 gmbar..usha2 maknyah...usha2 org gila...tp tidak GAY..
third destination..
kota a'famosa..
kami park kete kat blakang balai polis mlaka tengah n kna jalan kaki kira 0.05 marhalah jaraknya...
perjalanan kami terhenti pabila kami terserempak ngan 1 pasangan ni yg mesra berpegangan tangan..
tampak amat bahagia sekali..
tp masalahnya cik salmah ,mereka lelaki..."GAY"..ade phm..??
tp xpe,kami peduli lak...
kamu pown sampai dpn gerbang famosa tu..
snap2 gmbr2 sket..
tiba2..
kotas ckp , "wei jum nek atas"..
mula2 kami bertengkar mcm laki bini...
sebb aku xnak nek..pe jadah ko nek a'famosa yg byk kubo blanda tu tgh mlm..
tp slpas pakcik yg lalu lalang disitu menengkan kami ,kami pown stuju nek..
kami pown nek la..snap2 pix sket..
sampai kat ptgahan acap ajak masok perkuburan belanda..
kami masok ,minum2 kopi dulu ngan antu2 kat situ..
pastu nek atas..makan mase sejam gak la kami kat situ..
pastu turun..
amek gmbar kat replika train kat situ..
pastu gerak...
fourth destination..
kami g pantai puteri..
dalam pjalanan tu ade la singgah kat beberpapa tmpat tok amek gmbar..
habes kodak aku..(padahal gune hp je)..
sesampai di pantai..
kotas mngadu kandungannya hampir lahir..
eh bukan...die nak "tut"..huhuhu...die sakit perut..
lantas die mnyerang kedai makan kat situ tok cari tandas..
aku ngan acap jalan2 dulu kat pantai..
bapak hepi acap men air..
mcm gadis2 yg mandi kat pool pakai bikini..
tp bezanya ia acap..xpakai bikini..
mase tu kul 2 pg gak..
yg bestnya , kotas pg toilet dkt stengah jam..
lame gile..
kami da risau..
tp kami tenang...
pastu kotas sampai ,kmi pown jalan2 dari pangkal pantai sampai hujung dunia..hahaha..
jauh siak..
dalam pjalanan tu acap ngan kotas dpt 2 ekor ketam...bwk balek la..
tp sok da mati..
salah acap yg tidak bg kasih syg yg sempurna pd ketam tersebut...
pastu kami balek umah kul 4 pagi waktu pantai puteri..
sampai umah aku bukak baju dan segalanya..
begitu gak ngan acap n kotas..
aku pown tido , tp mamat 2 org tu xtido ag mase aku tido..
ley lak bantai layan manga bleach dlm laptop acap..
bgun2 je da kul 10 pg waktu bilik aku..
mak aku ckp nak bwk adek2 dan atok nenek aku g pntai..
jd tggl la kami bertiga di umah...
ari ahad tu kami just pg cari baju acap..
mula2 pg ocean , mp dan lastly dataran..
dpt la 2 , 3 kontena baju yg acap nak..
pastu pjalanan diakhiri ngan santapan tengahari di burger king..
then balek umah n balek uitm..
maka disini la kami skrg..
di uitm terchenta...

sekian sahaja laporan kami pd kali ini..hahaha..
tgk la pix2 kat bwh ni..:




1. acap mendendangkan lagu hanya engkau yang mampu..gile bai , awek luar semua mngendap2 kat pintu nak tgk sape yg nyanyi..btapa sedapnya suare acap...die bgtu menghayati nyanyian itu hingga melelehkan segala cecair yg dia ade..syabas acap..



2.pose paling seksi drpd acap dan kotas..pas amek pix ni , ah so blakang tu cube mngorat mereka , tp lamaran tersebut di tolak mentah2..krn mereka maseh virgin..



3. acap mmg suke bertenggek..die kate die adelah jelmaan burung hering..kotas lak pengembalanya..




4.ade mcm kat oversea x..??bgtu la pertanyaan drpd acap dan kotas...




5. kotas cakap : "aku lapar laaaaaaaaaa"...




6.ini kubur belanda...acap ckp , kalau kite bukak keranda mereka , kita boleh dpt kuasa mcm citer heroes...tp ape yg terjd pd acap..??die hanya mndapat kuasa acappan..




7. kotas ngan acap ckp , tulisan kat batu ni menerangkan formula fin 312 dan formula cepat dpt cucu tanpa memerlukan anak..




8. ni tmpat baling duet untuk luck..acap lak cube curik duet rm5 yg ade kat dalam tu..tp ditentang kotas . kotas kate , "drpd amek rm5 baek kite amek sume"..




9. ini lah patong pak guard a famosa..tambah acap lg , dulu die slalu maen guli ngan beliau sebelum die kna tkr jd batu...kata acap lg , "sume org ckp die mmg laju "..




10 . aktiviti penutup di a famosa adelah memanjat gerbangnya...sgt seronok kate acap..



11. acap :"ketapi ni nak ke tampin kan kotas..??"..
kotas : " xla , ni nak ke kedai mamak tepi billion segamat la ,ko salah train ni.."..



12. biasanya pengunjung2 akan bergambar di depan kincir ni , tp due ekor ni mengambil langkah drastik dgn memanjat kincir tu hingga ke puncaknya..malah kotas siap tiup kincir tu sampai pusing2 wooo..



13. dahaga ni..kate kotas..acap lak cube mempraktikkan kuasa yg baru dimiliki nya iaitu kuasa meniup air hingga berbuih...



14. acap ckp , patung ni mcm die..cume berbeze kaler...



15. bapak suci muke acap mase tgk resit ni...mungkin memikirkan masalh kewangan yg menimpa malaysia..



16 . kotas rupenye xsuke minum susu..malah alah ngan rase susu..kami x mnjgkakan sundae ni berperisa susu..acap pown xblh makan gak rupenye..alalala manje nak mampos...


p/s :nak jalan2 bwk la kami..nescaya akan bermakna percutian anda..

0 comments: