kelaparan durjana membawa kehancuran

khamis malam 12/3/09...
dunia telah mnyaksikan kesan2 akibat poverty terhadap pelajar2 uitm..
statistic menunjukkan kadar poverty di sempana riau terutamanya di bilik sr 317 adelah sbyk 355%..
beberapa pelajar telah menderita..
ade yang telah pengsan..ade yang koma..malah ade yang mati kelaparan..
tp hakikatnya dunia semakin parah..
beberapa cara telah dilaksanakan spt bantuan makanan percuma ,pprt ,buku teks percuma , selipar percuma..
tetapi masih tidak dapat membantu pelajar2 ini..
mungkin acap juga tidak dapat membantu mereka..
inilah snapshotnya,.



1. ydp investment telah terkorban dahulu akibat menahan lapar..kami tidak dapat berbuat ape2 selain membiarkannya begitu..mungkin masenye telah tibe..




2. kucing , junior bilik kami akhirnya menyerah dan terkulai atas pujuk rayu pacak yang inginkan makanannya..akhirnya beliau menyuapkan friskies beliau..eh bukan..menyuapkan koko crunch beliau kepada pacak atas dasar kemanusiaan dan dasar kasih sayang yang songsang..
dan pacak begitu terharu lantas menitiskan beberapa titis air kencingnya...eh air matanya sebagai tanda bersyukur..



3. pada mulanya 3 sahabat ini amat gembira..malah telah berjanji untuk sehidup semati slamanya..kasih sayang mereka tidak dapat dipertikaikan lg..ketenangan terpancar dari muka masing2..



4. selepas 3 minit pertama mereka sudah mula menunjukkan reaksi tamak dan haloba lantas tercetusla pergaduhan antara kaum nepal , bangla dan vietnam ini..kami terpaksa memanggil ustaz azrol bg melaungkan azan di bilik kami bg menenangkan mereka..



5. inilah punca segala kecelakaan ini...bukan shaja sahabat2 ini bergado sesame sendiri malah mr.koko crunch yang kaola tu pown da mati dibunuh mereka..lepas ni diaorg cadang nak ragut nyawa mr honey star dan mr . kellogs...


6. pacak telah ditumbuk oleh kecik di pipi kiri beliau akibat cube merampas bijirin yang ade di tangan kecik..akibat tumbukan itu , pacak menerima 4 jahitan di bahagian sulit beliau..


7. selepas puas bertumbuk dan bercium , mereka akhirnya tenang kerana makanan tersebut telah habis..ketika ini ucapan maaf berkumandang antara mereka...akhirnya mereka telah waras..malah kotas cuba mempromosikan air a&w berperisa mineral water..



8. akid uzair , ydp kos telah menunjukkan rase penuh minat dan takjub apabila pacak menceritakan kepada beliau perihal shin chan..kate pacak , die adelah jelmaan shin chan..tp hakikatnye die hanyelah seorg budak yang ligat menjual makanan tambahan tubuh ataw body supplement..dan kini telah berkecimpung di dlm arena minyak wangi..(promo sket,aku nak komisen dr ko pacak )..



9 . akid membuat kesilapan besar kerana masak megi dalam bilik in..belum sempat megi tu sampai ke perut beliau , budak2 telah mengelilingi beliau dan merampas megi beliau yang telah beliau tggu selama 2 minit untuk masak..akibat marah akid telah menjirus air panas kepada budak2 tersebut..maka cacat la semuanya..



10. slepas puas menjirus air panas , akhirnya akid menyuapkan sedikit megi pada pacak..reaksi muke pacak begitu adelah akibat lecuran air panas tersebut..akid hanya mampu tergelak tanda puas..hahaha

kesimpulannya , kerajaan harusla mengambil langkah berjaga2 dgn menambah bilangan RS di setiap kolej bg mngelakkan kejadian tersebut berlaku..
dan sitiap pelajar harusla ditambah subsidi megi sebanyak sekotak seminggu bg mngurangkan kadar poverty di kalangan pelajar uitm..
bukan itu sahaja , ydp kos harusla diasingkan dr pelajar lain bg mengelakkn keganasan rumahtangga dari terus berleluasa..
sekian

4 comments:

shafeyqa said...

x boleh bla

Ninja Padang Kota said...

haha. proverty ke poverty?
ye aku xdapat tolong.

nasib baik ada "jin abg dining gemuk bajet style dgn rambut pnjg didepan".

bolehlah aku makan burger hari2.

IM GLOBAL MELAKA said...

abg gemok tu minat ko dow acap..dia kate die hampir keje kat beger king ,tp sbb nk dampingi ko die keje kat dining..

adli said...

buduh....bile plak aku nyer alat sulit kne jahit ...bongokkk