CAR , DRINK AND JOY

semalam 22 may 09..
setelah seminggu ia pergi..
akhirnya ia kembali..
ia kembali dgn keadaan yg superb sihat..

itula die sikancil evo 11 aku..
sminggu lepas aku antar die ke pusat pemulihan kereta..
ini kerana die mgalami flu yg kritikal..
da mcm selesema babi da..
meleleh2 hingus minyak itam die..
siap ngan asap berkepul kat ekzos die..
da mcm meniaga sate lak..
ni sume angkara penyewa2 yg tidak mgamalkan gaya pemanduan yg profesional mcm aku..
mane x nye , tukar gear xtekan abes clutch la..
tarik gear 1 terlalu panjang..
ingat nak race ke..??

semalam sikancil kuar pusat pemulihan..
lebih kurg kul 9 malam waktu ayermolek melaka..
abes rm859.00 diterbangkan angin ke pomen keta tu..
tp berbaloi gak..
kete da smooth n silky balek..
hehehe..

-ni la rupenye pas pemulihan..da xde hingus lg..tiada lg kentut berasap-

pastu pe lg..
trus pg testing la..
ok..
superb..
tu je la yg boleh aku katakan..
just die da kurg daya tujahannya..
xpela..t boley g setting balek..
aku pg kutip adek bradek aku emi ngan wan..
pg lepak2 la..
kate org bujang..
knala merayap..
kang duk umah memanjang org kate x campor msyarakat la..

kiteorg xpg mane ..
just pg air buah..
pkena air buah same itu nasi lemak ma...
nak g starbucks duet da xde..
hehehe (padahal kalu ade duet pown xnak g)..


-ni la air buahnye..boleh tahan besar gak..yg tgh2 suda semestinya aku nye..xmahal..yg besar rm3.50 , sedang kiri kanan tu rm2.50 je..-

pastu g lepak mbmb..
mbmb ade lah port budak2 kete ngan moto lepak set game..
tp semalam xde game..
just ade la 2 , 3 kerat keter melampiaskan ke"turbo"ran mereka..


-ni mbmb nya..ni sbnarnye pejabat kerajaan..mcm wisma negeri tu..tp depan die dieorg wat lorong mcm pit stop..mcm tmpt lepak2 la..xpasal2  da jd port da..-


- kalu tgk btol2 belah sne tu budak2 kete-


-belah sane lak budak2 motor , kdg2 kude putih datang mnyerbu..hehe-

pastu dalam kul 2 pg kiteorg beransur pulang..
bukan pe..
da ngantuk..
xtaw nape awl plak mate ni layu..
sampai rumah trus tido la..

p/s : semakin hari besi dan kertas didalam dompetku makin berkurg..aiyosh..mcmane kah..??



8 comments:

annur razali said...

pelu kontinue khembali mengghali bauksit mungken, tok menhambah-kan besi dan kertas ituh :)

King Of Single said...

mnum air buah lbih berkhasiat ler..
sedap pon sedap...emm
post sini sket haha

IM GLOBAL MELAKA said...

to noe :
tp bekalan bahan mentah da berkurg..
xkan nak meragut lak..
bdose lak...
haish

IM GLOBAL MELAKA said...

to ekynn :
sedap mmg sedap..
kalu org blanje lg sedap//
meh blanje sini meh..
nak post berzaman la..

fana said...

to dion: sem depan aku nak sewa kete ko lah ea...leh dpt diskaun..kiter kawan..hehe

Anonymous said...

ape lagi? bile nak turun jb? haha...

IM GLOBAL MELAKA said...

to fana :
boleh..ape de hal..
aku naikkan harge lg..
amcm..??
hehehee

IM GLOBAL MELAKA said...

to caliphrafi :
tggu la dulu bye..
baru antar proposal budget..
blum process lg..
makan mase gak tu..hehehe