I'M HOME


yay..
akhirnya tamat suda muet ku td..
bapak aneh soalan yg kami dpt..
sampaikan aku pown bingung..
tp dgn keazaman yg tinggi lg jitu..
aku cube gak mgarut speaking td..

tajuk yg kami dpt..
"long-life learning benefit"..

hapak r..
gapo dio long life learning tu..??
long life my king aku taw la..
lenkali bg la aku tajuk  social life ke , gengsterism ke , vandalism ke..
aku pro la sket..

tp xpe..mende da lepas..
huhuuhu.

pas je muet td , aku bergegas pulang ke umah terchenta...
xjaoh...
ngan menaiki evo 11 aku ni , adela makan mase 1 jam 30 minit gak..
laju gak bwk td..
ade la kira2 200mph..(meter evo aku gune mph bai..xmen la kmh..)..
abes aku drift kat selekoh2 sagil tu..
cuak lori2 dan rempit2 yg ade di jalanan tu..

sampai je melaka..
aku pown punggah la brg2 yg lebih kurg 1 kontena byknye..
pnt gile..
siap mintak tolong kucing2 aku angkatkan..
ingat nak mintak tlg jiran..
tp jiran sibuk lak..
xpe..

pas letak brg2 , 
aku trus keluar balek mnyahut seruan rakan2 yg rindukan aku..
lepas aku da puaskan mereka..
aku balek..
makan..mandi..solat (mrayap2 gak , solat jgn tggl)..
pas maghrib , lepak2 jap ngan abah aku..
lawan gusti jap..
pastu lawan lumbe lari..
last skali lawan race kete ..
abah aku menang semuanya..saje bg mng(xkan aku nak derhaka lak kan..?)..

pastu aku kol kwn aku yg laennya..
die ajak makan2..
ape lg ,
aku pown pow die mintak blanje..
nak xnak , blanje gak..
hahaha..
pdn muke..

ni baru balek umah..
pnt gak..
xpe la..
bukan slaloo..
sok nak watper lak ea..??
any suggestion..??

aku cadang nak gusti ngan lembu jiran taman sebelah...
xpown kaco janda berhias taman aku..
ke nak usik abg jual topup kat kedai depan tu ea..??

ke nak wat semuanya..(yeeeha)..
hanya waktu menentukannya..

p/s : nak tido..tp xboleh..xde acap..slaloo ade die di sampingku..hahahaha

11 comments:

Bonbon Chaud said...

eee...tak blh tdo ke kalu acap takde...alah ciannyer...

wat ape yg kamu suka asalkan seronok...

tak sangka tajuk muet mencabar...

mcm tak caya je wat drift kat selekoh sagil tu...

acapabdulrahim said...

haha. dion gay siak.
tak perlulah bukak rahsia kita ni.

haha. tajuk ko mmg bebal.
ambik muet lg sem depan jelah dion?
:D

owh ko xrace basikal ke ngn bapak ko??
mane taw leh wakil negara ke. haha.

Fiqa said...

aku rasa la...

maksud dia...
knowledge have no boundaries.
no limit... heheh~

lelaki pun brg byk ea?
ingtkn pompuan jer...

caliphrafi said...

hahaha... long life eh... interesting... even i dont know what to talk about... luckily i got the topic : why malaysian prefer imported goods than local goods? hahaha....

dionzo de sauza said...

to bonbon chaud :
haha.
acap da mcm kucing peliharaan sy..
kna ade dia spanjang mase..
takut die mati digigit anjing..
hehehe

agak mencabar la muet tu..

xcaye drift..??
btol..
tanye la india2 di sagil tu..
pnh nmpk x evo11 drift kat situ..
msti pnh nye..huuuu

dionzo de sauza said...

to acap :
ala..
i xsngaja la yang,,
hahaha

tajuk aku xbebal..
ko yg bebal ngok..

race basikal..??
mgkin harini kot..
smalam bapak aku da pnt.huu

dionzo de sauza said...

to fiqa:
mmg tu maksudnya..
aku da tanye pd pemeriksa tu..
"what does it mean by long life learning"
dia ckp
"what is long , what is life?,it mean , learning without boundaries of ages "..

lebih lurg mcmtu la..

maksud tu aku da faham..

masalahnya xtaw nak goreng ape..
huu

brg..??
byk ooo..
jenuh gak den nak memunggahnya..
mcm punggah sampah..

dionzo de sauza said...

to caliphrafi :
bapak best tajuk ko..
siak nye pmeriksa bg aku tajuk pelik2..
huuu..

acapabdulrahim said...

dia bg ko tajuk pelik sebab ko pelik kot?

xpun sbb sejam?

sejam ok x tyme tu?

dionzo de sauza said...

to acap:

aku xpelik..
sejam mungkin..
mase tu aku cuak gak..
naseb bek die tenang..
kalu x mati pemeriksa tu

rahmat said...

haha.
agak terbaek ar aktiviti ko nih.
gusti ngan lembu ape brg.
gusti ar dgn abg lipat.
br challenging
haha