A DECISION

baru2 ni aku ade bace 1 blog ni bercerita ttg kwn ..
die nak meletakkan punca semua pertelingkahan ni pada kwn die..
hehehe..

katanye manusia itu tidak sempurna..
itu semua  tahu..

katenye ksilapan itu dtg dari diri sendiri..
itu semua akui..

tetapi..

ape dia..??

ape yg kwn die wat hggakan mencetuskan semua ini.??
hggakan die xmngaku yg semua ni berpunca dari diri die sndiri..??

katenye lg ,
kwnnya melayan die spt binatang..hamba..

tetapi..

apedia..??

katenye lg..
kwnnya menunjuk harta yg dimilikinya..

tetapi..

apedia..??

fikirkanlah ..

kalu diikutkan hati..
mcm2 nak ditulis untuk menang bukan..??
tp bukan semuanya pasti benar..
fikirkanlah secara logiknya dan rasionalnya..
bukan secare mengikut perasaan ego itu..
sbb semua ni bukan akan mmbawa kebaikan..
malah masalah lg..

p/s : as a real man..man to man talk is sound reasonable..kay..how was that..?



13 comments:

Ninja Padang Kota said...

ahah. man to man talk?

lu cakap lu ego. lu g nek motor egolah ngn ego lu tu.. klu msg2 ego cmner nak jumpe? nak settlekn masalah tu?

eheh. :)

dion lepak dulu.
ko prgilah rumah nenek ko, ambik2 angin, tenangkan fikiran.

lupakan soal dunia, pikir akhirat jap. hakhak, :D

rahmat said...

jujur dn tulus. bagus2

BadekGonzalez said...

emosional...
rational...
wtf..

come n dela face to face
b a man

kalu sekadar cakap belakang, xubah macam lembu jantan mensodomi lembu jantan lain...kan?

conclusion:
wa rase, wat mase ni, lu mmbuat keputusan n pertimbanghan yang sewajarnya.tahniah.keep up d good work

zikri said...

mengelabah lar kau....setakat pandai cakap je wat pe....

orang lain tak tau perangai sape yang betul....
nak face to face aku tak de hal lar...
aku dah menyampah kot tgk muka kau.....
serius dow..aku dah menyampah gle dgn kau...
kau leh cakap pe je kau nak tapi tuhan tau pe yang benar....
suke ati kau lar....janji kau bahagie dgn gaye hidup kau yang kau sendiri tau lar...
lantak kau lar nak tulis pe lepas ni....aku tak amek port dah...sekali lagi kau wat hal dgn aku,aku tak pikir kawan dah..phm2 lar...jgn nak mencabar aku dalam hal2 mcm ni...
aku tak pandai nak bercakap sgt macm kau wat...penumbuk aku je naik....kalu kau nak teruskan aku ok je......chowww

IM GLOBAL MELAKA said...

to acap :
haha..
ko ni ade2 je la..

IM GLOBAL MELAKA said...

to rahmat :
tulus dan suci..safi balqis.
ade mcm iklan x..??

IM GLOBAL MELAKA said...

to badek gonzales :
mula2 kalu ikot emosi mmg berjela nak tulis entry ni..
tp pas pikir2..
watpe..

pihak lwan gerenti akan balas balek kan..??
sampai bile..??
kan da jd buang mase..
jd kena le settlekan sndiri..
huu

Para Jamaludin said...

err..aku sebenarnya nak komen, tp si coutasz tu mcm ganas je..

mak takut nokkk...

balik dulu lah ye..esok aku dtg lg.

=P

fana said...

weyh korg!!!
relak2 r dulu weyh...takmo dowh gado2..
adeh2..aku baca pun cam tersentap je hati aku weyh..
dah aku pun nak balik gak cam para..
para jom..

Para Jamaludin said...

sape nk balik dgn kau?
lalala~

fana said...

to para: fine..

rahmat said...

taper fana. u bleh blk ngan i ape..
haha.

fana said...

to rahmat:
kakaka..jom2 balik same...