PILIHAN

korg pernah terjerumus kedalam 1 keadaan x..??
keadaan yg memerlukan korg memilih..
antara 2 perkara..
xkesahla ape2 pown..
dalam memilih teman idop ke..
mase depan ke..
ape2 la..

ape yg korg akan lakukan..??
untuk memastikan yg pilihan korg tepat..??
mesti bercelaru..kan ..?
itula yg aku alami harini..

untuk pngetahuan korg ,
aku ni jenis yg pelik..
jenis yg suke wat kputusan terburu2..

kdg2 aku bangun tido n aku inginkan sesuatu.,
dan aku akan pastikan aku akan dapatkannya..
xkesah mcmane pown..

pnh 1 ketika aku baru beli phone n95 baru..
several week later suddenly aku bgun tido..
dan aku mrengek2 nakkan n95 8gb yg baru release mase tu..
n aku beli..
dan akibat keputusan tu aku rugi rm1000 hanye untuk 8gb tu..
byk lg la keputusan gile aku wat..
kwn2 aku tahu perangai tukar phone aku ni..

tp dulu berbeza..
aku kdg2 boleh miliki 2 benda yg aku ingini pada mase yg same..
aku boleh ade phone dan dalam mase same aku xperlu jualkannya untuk mendapatkan psp..
tp skrg tidak..
aku xmahu lg mrengek2 pd mama ku..

kini aku terpaksa mengorbankan sesuatu untuk mendapatkan sesuatu yg lain..
it is a hard decision..

korg ingat x post lepas ku..
ttg LG KU990..
percaya ataw x..
aku da jual phone tu..
sbb aku nak upgrade pc aku..

mula2 aku berat hati..
baru pakai sminggu phone tu..
tp aku bosan duk umah..
nak angkat ps2 mcm xbest je..
xboleh bwk uitm..
jd pc la mangsanya..
pc aku tu brg lame..
nak men counter strike pown hang2..
lalu aku jual hp tu..
dan upgrade pc aku..
dan kini aku da boleh main need for speed undercover dan lain2 game yg mnusuk kalbu...

nasib bek aku ade phone spare..
boleh gune..
walaupown phone cikai..
hehehe.
kurg siuman tol aku ni..
kalu aku ade umah..
mesti aku da jual umah tu..
huu..

tp ni la 1st tyme aku tpaksa jual sesuatu tok beli sesuatu yg lain..
xpela..
berdikari..
nnti ade rezeki ,
ley beli balek hp tu kan..??
rezeki xkemana...

p/s :pasni aku nak jual acap ke pasaran gelap..boleh beli roti gardenia saiz besar..hahaha

23 comments:

Fiqa said...
This comment has been removed by the author.
Fiqa said...

serius??!!!
hahaha~
gile ar..

aku,
slalunya fikir btul2..
aku slalunye aku fikir dulu mane yg lagi penting baru beli..

duit xslalu jadi penghalang..
tp.. nanti mak bpk aku membebel smpi 2 minggu.. hehehe~

and aku akan rasa serba salah..

skrg dillema aku,
nk makan ke xnk.. hehehe~

ps: knp xley edit comment??!! xbesh la~

annur razali said...

silambe doe ko, ahah, spontan ja

Akuhanim said...

haha..think bfore u do sumtin beb..
tapi puas kn apa yg kita mao tu, kita dapat..
jual acap dapat bape ringgit aje..hihi

-Choco- said...

Hey dion,

wah2!
loded btol kamu ni,
slalu dpt on time pe yg kamu mahu.
papepon oweys think wisely!
t rugi pe yg kamu dh ade skrg.
hihi~ bebel plak..

Love, choco..

fana said...

eh ko dion, ko nak korbankan kwn bek ko acap tue utk beli brg len??

eh..tak bek dowh...tp kalo ko jual,aku beli dowh..kau nak jual bape kat aku, aku bg cash terus..

IM GLOBAL MELAKA said...

to fiqa :
haha..
aku pown xtaw knp ngan aku..
tp yg penting aku da boleh men game..
huhu..
ala phone nnti2 boleh beli..
ryte..??

IM GLOBAL MELAKA said...

to fiqa :
haha..
aku pown xtaw knp ngan aku..
tp yg penting aku da boleh men game..
huhu..
ala phone nnti2 boleh beli..
ryte..??

IM GLOBAL MELAKA said...

to noe :
yea..mmg slambe badak jo..

IM GLOBAL MELAKA said...

to aku hanim :
dpt la beli roti gardenia pek bonus 1..

IM GLOBAL MELAKA said...

to choco :
kalu loaded xdela bergolok gadai syg oi..
erm..rugi mmg rugi..
tp nak wat cmane..

IM GLOBAL MELAKA said...

to fana :
ko xpyh bg cash..
bg aku roti gardenia pek combo dan ko boleh memiliki acap sampai abes cuti ni..hahaha

Saiyidah Aisyah said...

ahaa, same lahh perangai kite. sep!sep! ahaa. banyak kot barang3 aku yang bli tanpa berfikir panjang tuh. tapi aku dalam proses perubahan. eceeceeeee.

N.I said...

semayang istikharah.

lalala

adli said...

ko dh jual phone ko yg bru beli tu?huish..gile dowh keputusan ko.haha.
aku bce skali lalu je artikel ni.hehe..ko mmg gile.

IM GLOBAL MELAKA said...

to saiyidahaisyah :
hahaha..
kite same..
suke ea ko..

IM GLOBAL MELAKA said...

to nisha :
akan sy usahakan

IM GLOBAL MELAKA said...

to zul :
ko bukan xtaw perangai aku..
hehehe

BadekGonzalez said...

xpe..asalkan keputusan rasional mengatasi emosi,
maka,
betullah apa yang ko buat tu..hoho

N.I said...

aku suka betul lgu blog ko ni..

syabas

IM GLOBAL MELAKA said...

to badek :
yeah..
rasional ...

IM GLOBAL MELAKA said...

to nisha :
best ke..??
aku baru nak cadang tukar lagu..
kalu best xjd tukar la..

N.I said...

haha..
ikut kau la kalau nk tukar..

tp kalau nk ikut aku pun ok gk..
takpayah tukar~