THE REAL HIM


*mengelabah lar kau....setakat pandai cakap je wat pe....

orang lain tak tau perangai sape yang betul....
nak face to face aku tak de hal lar...
aku dah menyampah kot tgk muka kau.....
serius dow..aku dah menyampah gle dgn kau...
kau leh cakap pe je kau nak tapi tuhan tau pe yang benar....
suke ati kau lar....janji kau bahagie dgn gaye hidup kau yang kau sendiri tau lar...
lantak kau lar nak tulis pe lepas ni....aku tak amek port dah...sekali lagi kau wat hal dgn aku,aku tak pikir kawan dah..phm2 lar...jgn nak mencabar aku dalam hal2 mcm ni...
aku tak pandai nak bercakap sgt macm kau wat...penumbuk aku je naik....kalu kau nak teruskan aku ok je......chowww
*

ni ade lah petikan comment dari salah sorg pengikut setia blog aku..(boleh rujuk comment entry "a decision"..)

dan ini respon dari pihak blog http://dionzodesauza.blogspot.com :

kata2 pertama dari sy adelah..
SABAR..sabar en. x..sabar juga kepada sy..tp

mgelabah ape die en. x..?? 
anda terase ke..??  
hai..nak main kasar ke..?? 
taw la ade martial art.. 
anda kate supaya sy jgn buat hal lg ngan anda..??
sy ade wat hal ke ..??
xperasan pula..
ke entry blog sy ade mgguris jiwa anda..??
jika bgitu..
maafla..
sy tidak tujukan kepada sapa2 pown..kan..??
myampah tgk muke sy..??
jgn la mcmni.. 
muke ni la yg tolong anda mase susah.. 
sedar2la..
x mintak pown ditolong..??
mmgla..
tp hati kwn ni mane la lalu nak tgk kwn die susah..
sng same2 , susah pown same2 la kan KAWAN..??
xkan da dpt kwn baru sudah mahu lupe lor..

sy ni kalu boleh xnak ckp lebih2..
takut ade terlebih terkurg.. 
tp kalu da sampai dtg page sini.. 
pastu nak comment yg bukan2.. 
sorry la kawan..

sy ni mmg reti bercakap.. 
sbb benda yg sy cakap tu berlaku.. 
anda nak cakap perangai sape yg btol..?? 
sy ni x la btol sgt..tp.. 
cermin la diri kwn.. 
ape berlaku pada budak bilik anda sndiri mase part3..?? 
part4 ade gak.. 
masih sy yg salah..?? 
anda ckp perangai sy dan lyanan sy pada anda teruk..?? 
anda list kan bgtahu sy..(pastikan hnye ttg sy dan anda,jgn nak bukak citer lain).. 
pastu sy listkan anda nye lak.. 
siap ngan ape budak2 kate mse anda overnight haritu kat segamat...
tp pastikan bukan di dunia maya ini tempatnye..
kite boleh bercakaran di dalam cara lain yg lebih peribadi..
sms mungkin..xpun man to man talk..

tp pikirkanla.. 
sume ni xkan abes.. 
kalu saling balas membalas.. 
anda nak kate sy takot.. 
diam bukan makne nye takot la kwn.. 
lembut bukan maknanye lemah.. 
kdg2 itu yg terbaik.. 
dari membabi buta ke page org membuat onar.. 
sy mula2 nak padam comment tu.. 
tp rase xperlu coz sy xda pe nak disembunyikn ... 
lgpun.. biar sume nmpak sape yg main kasar..
sape yg berlembut.. 
harap2 pasni fikir secara rasional la yea.. 
ni pown da abes baek sy balas ni..

sy mintak pnyelesaian secara man to man talk yea..
anda fhm man to man talk..??
bukan fist to fist talk..
itu org xbertamadun dan barbarian je yg gunakan cara tu..
anda jenis yg begitu..??
tidak bukan..??
jd fikir2kanla secara manusia.. 
yea en. x.. 
sekian.. wasalam..

p/s : ni bukan pnyelesaian..man to man talk is sound reasonable..how was that..??

-katanya , die xmahu ambil port lg dengan ape yg ditulis ku..jd sepatutnya tiada lg entry ataw comment baru untuk membidas dan mngeruhkan lg keadaan ini bukan..??sbb die x kn bace entry ku lg.. kita lihat -

9 comments:

arang67 said...

ape cer ni...ciom mulut sudah dion....

fairusfedder said...

konflik dalaman nih

Para Jamaludin said...

amboi untuk pengomen yang paling atas tu.

IM GLOBAL MELAKA said...

to arang :
ciom mulut..??
bg aku air jagong dulu..hahaha

IM GLOBAL MELAKA said...

to munir :
konflik dalaman ..??
mane ade..
ngah cube berdamai

IM GLOBAL MELAKA said...

to para jamaludin :
amboi..hehehe

rahmat said...

nk molot gak bleh?
haha

IM GLOBAL MELAKA said...

to rahmat :
ko nak mulut ape,.??
kaki nak.??
hehehe

King Of Single said...

nak air jagung je ahaha
uish smpai cmni skali ek gado2 manje korg ni huhu

xpe...bdamai la

n_x