a day with the elder

erm..
harini xtiviti aku adelah merayau2..
nak watper lg kan..

xtiviti dimulakan ngan bgun pg pada lebih kurang kul 10 pg..
itu pown slepas di gegarkan oleh sang ayah yg risau akan keselamatan anaknya..
die risau kalu2 aku xbgun trus lak..
hahaha..
trimas ayahku..

bgun je tido , mandi..
abah ajak g umah abg pomen dalam taman aku..
nak tanyekan perhal sikancil putih aku tu..
kebelakangan ni kerap benor die kencing minyak itam..
abes duet aku nak bg dia makan minyak itam..
jd pe lg , nk kna antar servis la tu..
tp mase datang umah die , die xde..
jd terpaksa la g tmpat len dulu..

abah ajak g rayau2 kedai used car..
die ckp nak cari kete kebal..
sng nak buat g pasar katenye lg..
cari nye cari , xjumpe..
aku cakap kat abah nak subaru impreza lak..
bosan bwk evo11..
die kate ,
tggu evo 20 kuar ,t dia belikan..
aku pown iyeakan je la..

balik  ke umah abg pomen..
naseb bek die da ade kat umah..
jd pergilah abahku dan pomen tu bermusyawarah..
dan keputusannya..
sikancil akan masok bengkel isnin ni..
rindula aku t ngan kancil evo 11 aku tu..
haa...
xpela..dari ko kencing minyak itam je..

pada sebelah petangnye ,
aku meluangkan mase ngan sahabat karibku..
die ni comel..
baek lak tu..
sape nak masok minang bgtaw aku..
waller namenye..
ala yg kna ikat ngan chavi tu..
hahaha

die amek aku kat umah..
maklumla aku kan anak dare..
kena la berjemput..

kitaorg g bundle je..
waller nak cari baju..
aku lak nak cari isteri..
hehehe..
tp xjumpa..
waller just dapat li sweater je 1...

balek die ajak g subaidah (mamak mewah yg terkenal di dunia)..
pekena megi goreng sepinggan ngan coke..
pegi siak..

maka kami balek lebih kurg kul 4.30 ptg mcmtu..

ptg tu abah aku kna g kedah ade kursus selama seminggu..
rindu la t aku ngan abah..
sape nak bgusti ngan aku lg..
xpela..smiggu je kot..
ley aku practise tok klahkan die..
hahaha

mlmnye ,aku plan nak mrayap..
tp mcm malas..
xtawla..
mlm ni xkuar mane2 kot..
just duk depan pc layan anime one piece..
dari siri 1 sampai la siri 30 mlm ni..
pnt gak..
bosanla wei..

ni la antara ape yg berlaku td :             

 " waller berjaya memilih sweater yg kena ngan jiwa femininnya..aku juga menyokong pembelian ini.."

"dalam perjalanan nak ke subaidah ley lak terjumpa kenderaan pelik ni..aku ingatkan semak samun bergerak..rupenye kereta berbonetkan rumput..tp style gakk"

"ni la jpj melaka yg digembargemburkan ngan penyakit berjangkit tu..aku pown da lupe same ade selsema babi atawpon ape tah "

"dalam perjalanan nak ke bundle terakhir , ternampak kuda putih ni..sempat la gak kitaorg kejar mngejar ngan die..tp die kalah..hahaha"

" ni la bundle trakhir..dkt ngan umah aku..tp waller kecewa..die nak bundle besar mcm bundle baden2..tp aku ckp ni je yg aku mampu hadapkan untuk die"
"ni la kenderaan serbaguna yg waller bawa..maklumla evo11 aku probs.."

p/s : sok lusa xtaw lg nak wat per..duet lak takde..tension siak..huu

6 comments:

Ninja Padang Kota said...

ehe. ko cter pasal kete.
aku cter pasal moto.

ow macam pernah g jer bundle tu.

dion alang2 masuk gmbr ni, gmbr malam tu punye mane?

aiseyy..

haha. suh r waller ajar men gtar.
blk cuti gmpak ckt.

Anonymous said...

kte knal bdk yg ske waller.
kih3... (gelak jahat)

IM GLOBAL MELAKA said...

hahaa..
ko budak moto ,
aku budak kete..
sudah semestinya..

yeake ko pnh g..??
huu

aku da suh die ajarkan..
tp die suh aku beli 1 gitar dulu..
sng sket nak ajar..
huu

IM GLOBAL MELAKA said...

to azrina :
tahu budak ske waller..??
bukan azrina ke suke waller..
huu

Anonymous said...

ish!
ble lak kte ske waller...

rahmat said...

dating dua org naik avanza ooo..
ni msti de wat paper kat sit blkg ni.
haha
gle negatif ak